Je travaille pour les prunes.

16 Sep

Je kan je nog zo goed voorbereiden, je voelt je nooit precies zoals je gedacht had, en de emotionele gevolgen zijn moeilijk in te schatten.

Het ergste voorzien, maar voorkomen is zo goed als onmogelijk. Het kwaad is geschied.

En de ontgoocheling, die is erger dan verwacht, het zoeken naar nieuwe doelen, nieuwe beginnen, nieuwe einden. Maar vooral een nieuwe start. Je vraagt je af als het allemaal wel waard is, maar als het te maken heeft met hoe je leven zal ingedeeld zijn de rest van je leven, dan mag het al lang geen dillema meer zijn.

 

Blijkbaar onthoud ik maar weinig uit het boek “thematische woordenschat” van Frans. Maar als er één iets is wat ik me herinner, dan is het wel het zinnetje:” Je travaille pour le prunes “, wat wil zeggen= ” Ik werk voor niets. ” En dat is volledig hoe je op dit moment mijn gedachten zou kunnen beschrijven. In plaats van drie maanden vakantie. Heb je er maar een maand en een half. Een maand studeren in de vakantie  is geen pretje, en dat kunnen velen waarschijnlijk beamen. Het is gewoon ontmoedigend, als je werk voor niets blijkt te zijn. Niets is veel gezegd. Maar ik deel je oprecht mee dat ik het ten zeerste jammer vind, dat ik een jaar zonder schrijven ( in klasverband ) tegemoetga  al zijn nieuwsberichten niet mijn favoriete bezigheid. Ik zag uit naar het creatieve schrijven, print en lifestyle. Je doet wat je kan, maar soms blijkt het een  kruispunt. Een moment voor keuzes te maken. Ga je door of geef je op? Al doe ik er vijf jaar over, journaliste word ik toch. Uiteindelijk word werken beloond, hoop ik dan toch.

Dit jaar wordt anders, ik ga voor niets minder van eerste zit, een nieuwe start, op alle vlakken.

Leave a Reply

