non-actief

9 Mar

Ik verkondig wel eens de laatste weken dat ik niet meer op zoek ben en dat ik ben gestopt met roken.

Als ik hierbij niets dan de waarheid vertel ,laat ik even in het gewisse…

Iedereen is trouwens altijd op zoek ookal is het onbewust. Ik zal je niet verleiden, daar kan je momenteel wel zeker van zijn. Het is niet meer mijn hoofdbezigheid, zoals een musical-fanaat wel eens verkondigde. Ik moet toegeven mn gedachten werden er wel even door beheerst, en ik was even bang dat ik te veel zoals een man begon te denken. Maar dat is nu van de baan, vanaf nu een verbeterde delphine.Het is wat vernederend op den duur. Welja, als je me uit wil vragen zal ik misschien wel even twijfelen, maar no way dat ik zelf de komende  tijd nog één poot uitsteek.. op vlak van de liefde dan weliswaar. Op vlak van werk, school en mezelf zorg ik dan wel voor een vernieuwing. Zoals in mijn blog, ik was mijn blog al helemaal vergeten, het bleek dan ook al een maand gelden dat ik nog iets gepost had. Toen de Joris vroeg vandaag wie allemaal een blog schreef was ik even vergeten dat ik dat ook deed, naar t schijnt ben je zoiezo al een journalist als je dit doet, dus aangenaam, delphine, 20 jaar, single ( nog altijd ) en journalist. Laat ik even duidelijk zijn, journalist kan iedereen zijn. Ik heb het hier dan ook helemaal niet over journalist van beroep.

Ik investeer alleen nog geld en tijd in mezelf en zal dan niet meer snipen in een ruimte naar de perfecte man. Wat een tijdverspilling. Tijd voor: reisjes, nieuwe kleren, briljante journalistieke verslagen en meer tijd voor de vrienden. Vandaag zei een vriendin nog: “Ik vind da zo raar, dat je nu niet meer op date gaat. ” Eerlijk gezegd doet het ook wel raar, niet meer actief op zoek te zijn. Alsof je het lot niet meer een handje wil helpen en gewoon zonder één enkele kaars het donkere pad wil  betreden. Je bent dan ook  niet voorbereid ,helemaal niet. We zullen wel zien , als er vuurvliegjes mijn pad komen verlichten, maar voor nu laat ik het er even bij. Ik neem er geen vrede mee, dat niet. Maar ik zet mezelf even op non-actief. Ik kom tot rust, ze moeten maar na mij komen, zoals een goede vriend ooit zei.

Gestopt met roken, tja. Om in mijn rol te blijven op carnaval als Sandy uit Grease alias Olivia Newton John moest ik wel af en toe een sigaretje oplichten en dan heel opvallend uitduwen met mijn rode schoen.Ik zou niet helemaal mijn rol kunnen uitspelen naast de vele danny’s die daar die avond rondliepen blijkbaar.  Ik rook niet meer  actief, zal ik zeggen. Of probeer dat dan toch. je zult me niet gauw meer betrappen in de nachtwinkel of aan de bar met ééntje in mn hand. Het is ongezond laten we zeggen en het kost ook te veel geld. Ik ga wel met mn sigaretjesgeld op reis dit jaar.

Leave a Reply

