kieskeurig

14 Jan

Ik geef het toe,

ik ben kieskeurig,

ik geef het toe.

En nog geen klein beetje, en op meerdere vlakken dan nog wel.

Ik ben kieskeurig op vlak van eten, kleding, muziek, uitgaan, en niet te vergeten mannen.

Dat laatste kan zo zn possitieve en negatieve kanten hebben.

Positief:

– Ik zal het dan ook nooit meemaken dat iemand in een relatie anders blijkt te zijn dan dat ik eerst dacht.

Negatief:

– Je moet heel ver zoeken vooraleer je iemand vind die aan alle puntjes van je lijstje voldoet.

Ik hou niet van groentjes, ik eet geen spruitjes, witloof, boontjes, rode kool enz. Ik vind alleen  maar rode snoepjes lekker. Ik lust geen pizza wan er zit daar kaas op. Maar ik lust wel lasagna , waar uiteraard ook kaas op zit. Ik eet alleen maar paprika en zoute chips. Ik lust helemaal niets van al die receptjes die Lesley Anne Poppe prijst in “Komen eten”. Ik wil helemaal geen eten van de traiteur met de feestdagen, ik wil niets speciaals enkel fondue of gourmet. Ik bestel altijd hetzelfde op restaurent. Ik sta helemaal niet open voor een nieuwe keuken. Maarja het word je met de paplepel in de mond gegeven. Daarom ben ik nu ook zo kieskeurig inzake eten.

Ik hou niet van rokken, dingen met bloemetjes, stripperpumps, haarbanden, diadeems, hoge taille rokken, riemen, beenwarmers over een broek, kousen in sandalen, zwart doorzichtige nylonkoussen op flashy kleedjes. Ik hou niet van platte schoenen, ookal kan het niet anders dan ze te dragen overdag.

Ik ben een commerciële ziel. Ik vind helemaal niets aan jullie alternatieve muzieksmaak. Ookal had ik er vroeger alle oren na. Je zou eerder denken dat ik meega in de kudde. Maar raar genoeg  is dat niet zo. Omdat jullie dat allemaal goed vinden, sla ik een zijstraatje in. Ik hou niet van afterclubs, alleen maar als ze zich in Portugal bevinden en iets weg hebben van een vlaamse film (loft).  Nee er vallen daar geen doden, Maar ze kennen daar geen fruitsap , en de club heet dan ook ‘the loft’. Als de muziek me niet intersseert wil ik naar ergens anders. Je kunt zeggen dat ik altijd mn zin wil. Maar dat is nu ook helemaaaaaaal niet waar. Of toch een beetje. Ik zei het je toch, ik wil je mn mening opdringen. Ik hou niet van festivals. Het enige wat ik ooit heb meegemaakt is graspop. Maar dat was dan ook de leukste drie dagen van 2006. Nu hou ik al lang niet meer van dat soort muziek.

Ik ga niet graag op café in het weekend, Ik ga liever naar discotheken, maar in de week ben ik wel niet weg teslaan van café. Ik zit liefst aan de toog. Die tafel is toch maar een barrière tussen ons. Ik vind het niet leuk in de Kokorico te vertoeven als er veel te veel volk is. Ik vind het niet leuk als ik niet kan dansen. En geef toe, je hebt maar weinig plaats als mensen alsmaar tegen je lopen.

Ik ben kieskeurig inzake mannen. Uiterlijk geeft voor mij de doorslag , dat is misschien gemeen, dat had je misschien niet verwacht. Maar ik ga er dan ook niet over liegen, niet dat ik er trots op ben ofzo. Ik kijk altijd boos. Naar alles en iedereen, het is mn bedoeling niet, het is gewoon mijn standaard gezicht. Als je dan toevallig even lachtte en ik vond er zo al niets aan, dan was dat dan mooi meegenomen. Ik hou niet van moeder’s-kindjes maar wel van fils de papa’s.  Ik val niet op de lieve zachte man, te wenig spanning , te braaf.  Het verveelt al snel. Heet je: Arthur, Huub, Jef, Jos, Jean , .. vergeet het dan al maar.  Je hebt je naam niet zelf gekozen, maar het is ook niet leuk om te zeggen: Jef komt slapen vanavond?  Ookal wil ik wel iemand die lief , zachtaardig, knap, eerlijk, vriendelijk, ambitieus,trouw,genereus en een  feestbeest, … is. In de werkelijkheid, kom je altijd bedrogen uit. Ze zijn moeilijk te vinden die personen. En je betrapt jezelf er dan steeds op , toch weer op de verkeerde te zijn gevallen. De persoon die je hart in vuur in vlam zet, maar helemaal niets van je hele lijstje op zijn palmares heeft staan.

Je blijkt achteraf helemaal niet zo kieskeurig, of dan toch niet op liefdesvlak. Moeten we nu kieskeurig zijn, of niet? Het eeuwige dillema.

2 Responses to “kieskeurig”

  1. Julie January 14, 2011 at 6:56 pm #

    Je doet dat goed Delphinetje, echte journaliste eh! Kheb mij zotgelachen met die fils de papa (oudejaar!).En haha, dat laatste deel moe je echt op een datingsite zetten:D.

    Liefs
    gefrustreerde Julie!

    • dtotheelphie January 14, 2011 at 11:17 pm #

      je bent toch zo een lieverdje :p én nee no more datingsites :p

Leave a Reply

